Allt är ett (del 2)
Även om vi upplever det som olika saker och andra människor så hör allt ihop genom energi, till och med en galax som är placerad flera ljusår bort är en del utav allt. Hela universum är ihopkopplad genom energi vilket betyder att det inte finns olika planeter, solsystem eller olika galaxer utan bara en stor klump med energi. Alla universum (om det finns fler), alla dimensioner, alla tidigare och efterkommande liv, födelsen och döden delar allt med dig men det är du som upplever det som en separat del utav dig.
Det finns otroligt många som är medveten över det här och använder det till sin fördel och det är både på gott och ont. Många företag använder sig utav en teknik som kallas för kompensationslagen och den innebär att om du ger något så kommer du även få tillbaka, skänker du energi får du tillbaka energi. Det är därför många stora företag skänker pengar till organisationer för att deras egna intäkter ska öka, pengar är också energi och energi gillar att vara i närheten av samma typ utav energi. Det blev ett stort hål i energifältet när pengar skänktes, men det fylls snabbt igen och mer pengar flödar in av olika anledningar som till exempel ett repotag om företagets goda gärning.
Men det finns tyvärr även negativa effekter på detta, på grund av att vi går emot det vi inte gillar istället för att fokusera på motsatset till det. Ett exempel är att om vi inte gillar ett politiskt parti så sprider vi våra åsikter vidare. Många tycker likadant, sprider det i sin tur vidare och tillslut är det flera miljoner människor som går emot partiets åsikter. Det ogillade partiet får sen otroligt många röster i valet och väldigt få är medveten om vad som hände. Det som hände var helt enkelt att alla miljoner människor lade sin fokus på det som ogillas, och med det matchande dessa människors energifrekvenser med det tråkiga som ingen egentligen ville uppleva. Partiet fick enormt mycket publicitet, kanske inte positiv publicitet men ändå en massvis med publicitet. Partiets energifält växte sig stor och många utav de andra partiernas väljare ändrade kanske sitt val på grund av all publicitet.
